donderdag 9 augustus 2012

Boer


Onlangs bezocht ik een bijzondere plek, het labyrint te Mallem. Op deze plaats lopen ook schaapjes rond. Ze doen je niks. Sterker nog, toen ik gesterkt uit het centrum van het labyrint kwam, liep een zo'n schaap op me af en kwam mij besnuffelen. Toen ik hurkte, want ik schat hun schofthoogte op 60 cm, kwamen de andere schapen er ook aan. Ik mocht ze aaien. En eentje wilde met mij op de foto. Zo leuk.
Deze Herdwick schapen zijn geschikt om te houden op arme gronden en ze eten ook brandnetels en ander onkruid. 


Bij mijn vertrek heb ik gekeken of ik de boer zag die deze dieren hield. Helaas kon ik hem of haar niet vinden. Toch een compliment voor boeren in het algemeen en deze in het bijzonder die goed voor hun dieren zorgen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten