vrijdag 20 juli 2012

Post

©ba1969
Vandaag een compliment voor de mevrouw van de posterijen.
Ze woog een pakje af dat ik naar Frankrijk wilde versturen en constateerde dat het 42 gram te zwaar was om in een voordeliger verzendtarief te kunnen vallen.
Ze bekeek het pakketje zorgvuldig. 
Kan er geen stukje karton af? vroeg ze.
Ik denk het niet, zei ik.
Zit hier geen dubbele flap misschien? 
Ze pakte een mes en sneed mijn pakje open. De overlap viel tegen, maar toch kon ze er een stukje afhalen. Het zielige stukje karton woog 12 gram...
Voor de rest kon er niets meer af. 
Met breed tape sloot ze het pakketje weer netjes af. 


Twintig euro bleef het, helaas.
Toch vond ik het erg aardig van haar dat ze meedacht en hielp om te proberen het pakje in een goedkoper tarief te krijgen. Hulde!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten