woensdag 9 mei 2012

Kapper

Bij veel kappers moet je eerst een afspraak maken. Maar ik ben niet zo van de afspraken. Vooral niet waar het mijn haar betreft. Op een dag kijk ik in de spiegel en denk: nu!
Dus ik ging naar een inloopkapper in de stad. Ik moest anderhalf uur wachten en dan kon ik terecht. Nou bedankt, maar ik kijk even verder. Fietsend door een straat waar ik zelden fiets zag ik nog een kapper. Proberen maar. Ik kwam binnen en stond bij een balie drie minuten te wachten. Er waren twee kappers aan het werk die niet eens goedemorgen zeiden en ook niet naar me toe kwamen. Ik dacht: wil ik me hier nog laten knippen? Nee! Dus sprong ik weer op de fiets. Ik dacht, dan maar een andere dag. Op weg naar huis zag ik een buurtkapper. Proberen? Normaal moest je daar ook een afspraak maken, maar de kapper keek in zijn afsprakenboek, vervolgens naar de klok en zei: ja hoor, het kan wel.
Hij heeft mijn haar uiterst zorgvuldig gewassen, geknipt, geföhnd en gestyled voor een prima prijs. Ik kijk weer tevreden in de spiegel. En dus gaat het compliment van vandaag naar kapper Van Zwam. Goed gedaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten