zaterdag 13 oktober 2012

Harp

Helaas helaas, ik was op vakantie. Daardoor was ik niet in de gelegenheid om het lunchconcert van Lavinia Meijer in Lochem bij te wonen. Lavinia is een begenadigd harpiste. Daarnaast kan ze helder dingen overbrengen. Zij heeft de eer gehad om werken van Philip Glass naar harpmuziek om te zetten. In de Wereld Draait Door was zij deze week te gast om daarover te vertellen. Op - voor de leek - begrijpelijke wijze demonstreerde ze hoe zij de pianowerken van Glass over heeft gezet naar de harp en welke ingenieuze foefjes zij daarvoor heeft toegepast. Daarna speelde ze. De sterren van de hemel, zoals gewoonlijk. Chapeau!
Ooit hoop ik eens een concert van haar mee te mogen maken. Gezien haar spel vermoed ik dat ik na afloop zwevend het pand zal verlaten...

(via email)
Beste Carien,

Heel veel dank!

Met vriendelijke groet,
Lavinia





Geen opmerkingen:

Een reactie posten