zaterdag 29 december 2012

Geschiedenis

Hasard Cheratte - een verlaten mijn in België (©CvH)

Verlaten plekken - abandoned places - hebben juist doordat er niemand meer is, aantrekkingskracht voor sommigen. Vooral fotografen komen er graag. Rondlopen in een oud ziekenhuis, een fabriek, een mijn of een kasteel, om maar wat plaatsen te noemen, heeft iets magisch. Alsof je teruggaat in de tijd. Je vraagt je af wat er gebeurd is en waarom dit gebouw niet meer functioneert. Soms lijkt het alsof mensen er van de ene op de andere dag weg zijn gegaan en zie je daar nog sporen van. Een losse werkschoen bijvoorbeeld, of een notitieboek met werkopdrachten. De natuur krijgt de vrije hand om binnen te dringen, scheuren in meuren en vloeren geven ruimte voor plantengroei. Zo zie je dat alles maar tijdelijk is. Er zijn veel websites over dit onderwerp. Een ervan wil ik je laten zien:

abandoned places

Geachte Henk,

Als fotografe van verval, industrie e.d. bezoek ik graag websites van 'verlaten plaatsen'. Zo ook de uwe.
Het ontwerp van de website sluit prachtig aan bij het onderwerp en de tours laten schitterende foto's zien. Daarvoor mijn complimenten!

Met vriendelijke groet,

(via e-mail)
Bedankt voor je fijne mail, Carien!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten