maandag 24 december 2012

Landgoed

©CvH
©CvH 
©CvH
©CvH
©CvH
©CvH
©CvH
©CvH
©CvH
©CvH

©CvH
©CvH
©CvH
©CvH
Een heel speciaal compliment geef ik het landgoed waarop ik drie jaar heb mogen wonen. Een landgoed met bosuiltjes, de wind om de grote dikke muren en de schaduwen van de grote plataan voor het raam.
Het bijbehorend park is prachtig aangelegd met bijzondere bomen. Alles harmonieert met elkaar, in kleur en vorm. Ik heb er genoten van de stilte van de nacht, van het zonlicht flonkerend in het water. Veel mooie dingen heb ik meegemaakt. Ik heb een veulen geboren zien worden, wat een onvergetelijke ervaring was. Vorige winter lag er ijs op de slotgracht en heb ik daar overheen gelopen. De omgeving heb ik verkend met vele mooie wandelingen.
De enige die op het landgoed achterblijft is mijn lapjeskat die daar begraven ligt. Zij mag daar altijd blijven...

Op een zomeravond keek ik naar buiten en naar de silhouetten van de bomen tegen een oranjeroze avondlucht. En het leek opeens of in de bomen een soort van Boeddha zat. Ik vond het zo'n mooi beeld dat ik het vastgelegd heb op de foto. De rust die Boeddha uitzendt staat gelijk voor de rust die het landgoed mij gegeven heeft. Mien Reurle, bedankt.

©CvH


Geen opmerkingen:

Een reactie posten