dinsdag 11 december 2012

Slagroom

©D. ten Broeke
Op een kinderfeestje kreeg ik eens een stuk slagroomgebak. Of het in de kamer zo warm was, of dat het gebak slecht viel, ik weet het niet. Maar na de taart werd ik misselijk, moest overgeven en dat was jarenlang het einde van slagroom consumeren. Het was natuurlijk de associatie met toen dat ik het nooit meer moest.
Tot laatst. Het was in Lochem, bij warme bakker Ten Broeke. 
Dit moet je echt eens proeven, zei mijn man en wees op gebak met behoorlijk wat slagroom. Ik aarzelde. Het zag er wel erg mooi en aanlokkelijk uit.
Ik keek hem aan en zei: oké. 
Hij bestelde twee stuks en we reden naar huis.
En daar werd de nare herinnering uit mijn kindertijd voorgoed weggevaagd door iets wat verrukkelijk smaakte. Zacht, licht-gezoet en romig-maar-niet-botervettig, het smaakte heerlijk.
Daarom vandaag een complimentje voor het slagroomgebak van Ten Broeke!



(via email)
Bedankt voor Uw compliment en zal dit ook overbrengen naar onze banketbakkers,
ook wij proberen elke dag een zo positief mogelijke werksfeer te maken en zo
op onze produkten over te brengen,
met vriendelijke groet,
Dick ten Broeke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten