maandag 12 maart 2012

Gedachtencompliment


© omar-franc











Terwijl ik door een winkelstraat liep, viel me een man op. Hij stond met een neutraal-gekweld gezicht te wachten voor de Hema. Zijn vriendin, vermoedde ik, was al veel te lang bezig met het uitzoeken van de verkeerde kleur lippenstift. Hij had een mooi sportjack aan, van The North Face. Dat stond hem eigenlijk wel goed.

Ik liet het moment voorbij gaan om hem op zijn schouder te tikken en te zeggen: mooie jas heb je aan, staat je goed!

De rest van de straat overpeinsde ik dat hij van een met spijt vervulde man (ik had niet mee de stad in moeten gaan) veranderde in eentje met een glimlach (het wachten was ergens goed voor geweest).

Maar ik besefte dat deze fantasie nooit bewaarheid zou worden... Zou ik helemaal teruglopen en het compliment alsnog maken? 

Dat heb ik niet gedaan en daar heb ik spijt van.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten