donderdag 12 januari 2012

Daadkracht

Ik noem haar Leonora. Het is een knappe vrouw met bruine ogen die kunnen smeulen als kooltjes in het vuur. Ze vertelde me dat ze een probleem had. Ze blowde wel eens en durfde dat niet aan haar man te vertellen. 's Avonds ging ze uit en deed het stiekem. Het lukte haar maar niet om er van af te blijven.
Nu is er een nieuw jaar aangebroken en daar horen soms goede voornemens bij. 
Op een dag belde ze me op.
"Ik ben er mee gestopt".
"Dat meen je niet, wat goed!" zei ik.
Leonora beschreef een avond ergens buiten. Ze had zittend aan een watertje haar laatste blowtje gerookt en vond dat het nu afgelopen moest zijn. Daarom gooide ze haar geheime verpakking met inhoud in het water. En dat was dat!
Vandaag ben ik naar dat water gewandeld, want ik ken die plek. En dit is wat ik zag:


Ik vond het een prachtig beeld, vol van vergankelijkheid en maakte er een foto van.
Lieve Leonora, mijn complimenten voor je daadkracht!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten