maandag 23 januari 2012

Natuur

Naar gezichten kijk ik graag. Steeds verbaast het me hoeveel variaties er zijn. Terwijl de onderlinge verhoudingen tussen ogen, neus en mond wetmatig zijn, is geen enkel gezicht hetzelfde. 
Dat geldt voor meer zaken. Eén octaaf aan noten levert tienduizenden verschillende melodieën, zeven regenboogkleuren beslaan een volledig natuurlijk palet, en zelfs de meest complexe voorwerpen bestaan uit 'simpele' atomaire bouwstenen.

Sinds kort beschik ik over een een 'juicer', een apparaat om sappen te maken uit o.a. groenten en vruchten. Recepten voor deze sappen zijn volop te vinden, maar het is ook leuk en interessant om zelf  te experimenteren. En dat heb ik vandaag gedaan.


In de juicer gingen een komkommer, drie appels en een vingertje verse gember. Ik had geen idee hoe dat zou smaken. 
Ik zette het glas aan mijn mond, dronk ervan en liet de smaak in mijn mond rondgaan. Lekker!
Omdat ik wist wat er in het sapje zat, kon ik de drie elementen onderscheiden, maar eigenlijk was hier een nieuwe smaak geboren. Komapge-sap, mmmmm! 
Ook hier weer een nieuwe, kersverse variatie op bestaande smaken. 

Mijn compliment is voor de natuur die steeds weer weet te verassen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten