vrijdag 20 januari 2012

Papierkunst


Van twee naar drie dimensies door middel van snijlijnen en een enkele vouwbeweging.
Over die snijlijnen is heel goed nagedacht. En het uitvouwen doet ze vast voorzichtig.

Ingrid Siliakus is een papierarchitect. 

Frêle wondertjes zijn haar bouwsels.


Zullen we precies zo doordacht van de derde naar de vierde dimensie kunnen gaan?






Beste Ingrid:

Gisteren naar de expo van jouw werk geweest op het terrein van de Erve Kots. Indrukwekkend wat je allemaal uit papier kunt halen! Ik vroeg me af... heb je wel eens door een klein foutje een kunstwerk in elkaar gefrommeld van nijd? Wat moet je voor dit soort werk geduldig en secuur zijn. Echt ongelooflijk. Mijn complimenten!



Beste Carien,
Dank je voor je bezoek aan Erve Kots en je reactie/complimenten. Ik moet lachen om je vraag, want ik heb inderdaad uit frustratie wel eens een werk nijdig in elkaar gefrommeld en door de kamer gesmeten:-) Maar dat is lang geleden hoor. Het vouwen van werk - als je er inderdaad de tijd voor neemt - kan erg ontspannend zijn. 

Met groet,
Ingrid



Geen opmerkingen:

Een reactie posten