zondag 1 januari 2012

Terres de Hommes

Mijn voornemen voor 2012 is: meer complimenten uitdelen. In dit weblog doe ik daar verslag van.


Een complimentje krijgen is leuk. Egostrelend. Motiverend, soms.
Iets aardigs zeggen is zo mogelijk nog leuker.
Ook uit een klacht kan een compliment ontstaan.
Zo ageerde ik afgelopen jaar tegen de campagne van Terres des Hommes. In de strijd tegen wereldwijde kinderarbeid voerde TdH de leus: Ik help mee, of ik doe niks. Ik voelde weerzin. Als je niet meehelpt met het ene, kun je nog wel meehelpen met iets anders. Je kiest zelf waar je je voor inzet.
Ik was niet de enige die een klacht indiende over deze campagne. Dertig andere mensen konden het ook niet uitstaan. Bij TdH hebben ze erover gesproken en besloten om de leus, die zo dwingend werd ervaren, niet verder meer te gebruiken. Marlieske Sjouke, communicatiemedewerker bij TdH mailde mij dit. Wat fantastisch, een klacht die gehoord wordt!
Daarom is mijn eerste compliment voor 2012 aan het adres van Terres des Hommes.



1 opmerking: